Nem titok, hogy napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook. Minden vállalkozás – legyen az kicsi vagy nagy – igyekszik megjelenni valamilyen formában ezen a platformon. Hogy miért? Ahogy a “közösségi média” kifejezésben is szerepel, közösséget akarnak kialakítani egy termék vagy szolgáltatás köré, hogy olyan emberekkel is kapcsolatba lépjenek, akiket máshogy nem tudnak elérni. Ehhez kínál remek lehetőséget egy Facebook oldal.
De miért éri meg létrehozni egy ilyen oldalt? A Brandwatch nevű portál összegyűjtött számos adatot a Facebookról és annak felhasználóiról, amik között van néhány fontos dolog ehhez a témához kapcsolódóan.
Nézzük, mik ezek pontosan:
- több, mint 60 millió aktív üzleti oldal működik a Facebookon
- több, mint 2 milliárd ember érhető el Facebook hirdetések segítségével
- a felhasználók 49%-a lájkol egy Facebook oldalt azért, hogy támogassa az
általa kedvelt márkát - átlagosan 20 percet töltenek az emberek a Facebookon¹
Láthatjuk, hogy nem kis számokról van szó, hiszen rengeteg olyan vállalkozás létezik, aki kihasználja a Facebook adta lehetőségeket arra, hogy népszerűsítse önmagát a 2,41 milliárd aktív felhasználónak havonta² . Hirdetéseikkel nagyon sok embert el tudnak érni naponta, ráadásul elég időt kapnak rá, hogy kommunikáljanak velük. Az tehát, hogy megéri-e Facebook oldalt csinálni, nem kérdés.
De van itt még más is! Bizonyára benned is felmerül a kérdés, hogy létrehozás után “Mihez kezdjek vele?” “Mit posztoljak?” “Hogyan érjem el az ügyfeleimet?”. Ilyen gondok esetén mindig át kell gondolni, hogy kik azok, akikkel kapcsolatba szeretnél lépni, és mi az, ami őket érdekelheti. Tehát meg kell határoznod a célcsoportodat. Ezután már megoszthatsz velük néhány hírt, érdekes témájú bejegyzést vagy képet, videót egy-egy dologról. Ha tanítod is őket, úgy fogják érezni, hogy törődsz velük és szívesen járnak majd vissza hozzád a legújabb történetekért. Természetesen saját termékedről vagy kedvezményedről is beszámolhatsz nekik bejegyzés formájában, amiket hirdetések feladásával kiegészíthetsz. De nem kell rögtön sok pénzt költeni reklámokra, hiszen pár ezer forinttal már lehet úgy gazdálkodni, hogy a végén sikeres legyen a kampányod.
Emellett viszont még egy dologra hívnám fel a figyelmet a Facebook oldal előnyeivel kapcsolatban. Vállalkozásod weboldalának címét is megadhatod az oldalon, ezáltal egy link segítségével máris átvezetheted a látogatókat honlapodra.
Facebook oldalt létrehozni tehát egyáltalán nem ördögtől való, az elinduláshoz pedig kérhetsz segítséget is, hogy végül valódi sikereket érhess el. Ne habozz, vágj bele még ma és légy részese Te is a Facebook üzleti világának!
Kattints az alábbi gombra, vedd fel velem a kapcsolatot és kezdjük el a közös munkát!
¹ https://www.brandwatch.com/blog/facebook-statistics/
² https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/