fbpx

A hírlevélküldés rejtelmei

Aki fel van iratkozva valamilyen hírlevélre, az bizonyára meg fog erősíteni engem abban, hogy gyakran felesleges levelekkel és üzenetekkel telik meg az ember postaládája az olvasatlan promóciók és haszontalan témákat feldolgozó üzenetek miatt. Van, hogy megnyitás nélkül egyből a kukában landolnak, de az is előfordul, hogy ha beleolvasunk, néhány másodperc után megunjuk és szintén úgy végzi, mint a többi. De akkor miért érdemes mégis hírleveleket küldeni a feliratkozó listám tagjainak? Van egyáltalán ennek valami értelme, ha úgyis kidobják? Még szép! A következőkben ezt a témát fogjuk kicsit részletesebben körül járni és hoztam neked néhány tippet is arról, mikre kell odafigyelned a kivitelezés során.

Először nézzük meg, milyen előnyei és hátrányai vannak, ha az ember hírlevelet szeretne küldeni az ügyfeleinek:

Előnyök

folyamatosan elérheted a feliratkozott embereket a levelekkel

ha feliratkozókat gyűjtesz, saját adatbázist szerezhetsz

hatékonyabbá teheted vele a kampányaidat

érdekes és hasznos tartalmakat küldhetsz ki a tagoknak

bizalmat építhetsz és növelhetsz

Hátrányok

nem biztos, hogy mindenki megnyitja és elolvassa

ha túlzásba esel és sokat küldesz ki, idegesítővé válhat

időt és energiát igényel

ha nem megfelelően írod meg a leveleket, nem fogják megszólítani a célcsoportodat

nem fog eredményeket hozni, ha céltalanul írod és küldöd ki őket

Ahogy azt már az előbb is említettem, sok esetben valóban nem nyitják meg az emberek a hírleveleket, hiszen rengeteg ilyet kapnak nap, mint nap különböző cégektől, akik szintén próbálják megszerezni a figyelmüket. Éppen ezért, hogy te ki tudj tűnni a tömegből és eredményeket tudj elérni, időt kell szánnod a megírásukra, és ki kell találnod, hogy pontosan milyen célból küldesz ki leveleket. Olyan témákat kell találnod, ami érdekli is a feliratkozókat, és ami nem mellesleg értéket ad a számukra. Egy ütős főcímmel ellátva sokkal nagyobb eséllyel fogják megnyitni az általad küldött leveleket, mint mondjuk másét. Hogy miért? Mert, ha a problémájukra, céljaikra, vágyaikra fókuszálsz, amiket te valamilyen módon meg tudsz oldani a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal, és ezt közlöd is velük, akkor biztos, hogy örömmel fogják olvasni az írásaidat.

De haladjunk lépésről-lépésre. Először el kell érned, hogy feliratkozzanak az érdeklődők a listádra, hogy aztán később küldhess nekik hírleveleket. Ehhez a legjobb eszköz egy ingyenes csali, ami, ahogy a nevében is benne van, odacsalogatja az embereket az oldaladra. Ez lehet egy letölthető pdf, ebook vagy munkafüzet, a lényeg, hogy díjmentesen add nekik a feliratkozásért cserébe. Témáját tekintve tartalmazhat hasznos tippeket és tanácsokat a lovaglással, a lovak tartásával vagy a kutyák nevelésével kapcsolatban, vagy leírhatsz nekik egy konkrét folyamatot, hogy hogyan tudják megcsinálni és kivitelezni azt.

A feliratkozást követően jöhet a tervezés, hogy a további, érdeklődést fenntartó leveleket miről írod, mikor fogod kiküldeni és milyen céllal. Egy kampány előkészítésénél például az előbb említett írásokkal felkeltheted a feliratkozók figyelmét, hogy aztán könnyebben tudj nekik eladni. Egy termék vagy szolgáltatás eladását ugyanis nagyon jól elő kell készíteni ahhoz, hogy aztán a vásárlási döntés meghozatala már ne legyen olyan nehéz az ügyfelek számára. Mire gondolok? Először is ki kell találnod, hogy mi lesz az ajánlatod, milyen típusú kampányt szeretnél csinálni, az mettől meddig tart, miről szól és így tovább. Bizalomépítés céljából a kampány kezdetén nem árt, ha a levelek segítségével bemutatod, miről szól az ajánlatod, miért találtad ki, kiknek szól (és kiknek nem). Ezután részletezheted az ajánlatod egyes részeit, majd a vége előtt közvetlenül már rátérhetsz olyan dolgokra is, mint a garancia, a fizetési lehetőségek vagy a gyakran ismételt kérdések, hogy eloszlasd az emberek fejében a kételyeket és az utolsó pillanatban ne legyen több kérdés a fejükben vásárlás előtt.

A kampányok támogatása mellett a hírlevél feliratkoztatás segítségével tehát saját adatbázist gyűjthetsz magadnak, ami azért nagyon szuper, mert ezt bárhol és bármikor fel tudod használni. Emellett az sem utolsó szempont, hogy rajtad kívül senki se fogja tudni törölni a listádat, szemben a közösségi média felületekkel, akik néhány napon belül dönthetnek úgy, hogy megszűnnek létezni, így ott többé nem fogod tudni elérni a követőidet. Saját listáddal viszont bebiztosíthatod magad és elérheted, hogy mindig legyen egy olyan közösséged, akikkel kommunikálhatsz.

A sok befektetett munka tehát mindig meghozza gyümölcsét, ezért nem szabad sajnálni rá az időt és az energiát. A következő kérdések azonban rögtön felmerülhetnek benned ezzel kapcsolatban: „Jó, de hogy kezdjek neki?” „Milyen szoftver kell hozzá?” „Mikre kell figyelni?” És így tovább. Ha az elején nem tudod, hogyan is kezdj neki, hoztam pár tippet az induláshoz:

  1. Használd a MailerLite szoftvert, ami amellett, hogy nagyon könnyen kezelhető, 1000 feliratkozóig teljesen ingyenes, ráadásul könnyedén össze lehet kötni weboldalakkal is.
  2. Készíts terveket, hogy egy adott hónapban miről fogsz hírleveleket küldeni és mikor. Figyelj, hogy ne legyen belőlük túl sok, és hasznos témákról szóljanak.
  3. Legyen egy feliratkoztató űrlapod például a weboldaladon, ahol név és e-mail címért cserébe adsz nekik valamilyen ingyenes dolgot (csalit), ami értékes lehet számukra (pl: letölthető eBook, Pdf, munkafüzet).
  4. Ellenőrizd, hogy megfelelsz-e a jogi követelményeknek: vannak-e checkboxok a feliratkoztató űrlapodon, ahol be tudja jelölni az illető, hogy hozzájárul a hírlevél küldéshez, vagy sem, illetve, hogy elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, vagy sem. Igen, ehhez a folyamathoz szükséged lesz adatkezelésire is.
  5. Gondold át, hogy lesz-e valamilyen kampányod a közeljövőben, és ha igen, akkor kezd el felkelteni az emberek érdeklődését leveliddel, a kampány alatt pedig adj nekik infót a részletekről.

A hírlevél küldés tehát egy kicsit összetettebb folyamat, viszont, ha egyszer megcsinálod hozzá a rendszert és a keretet, utána már sokkal könnyebb lesz dolgozni vele.
Kezd el, csináld és meglátod, meg fog térülni a befektetett, kemény munka!

Szükséged van egy mentorra, aki segít neked a teljes munka során? Vagy szakembert keresel, aki mindezt megcsinálja helyetted, időt és energiát spórolva ezzel számodra?

Akkor kattints az alábbi gombra, vedd fel velem a kapcsolatot és kezdjük el a közös munkát!

Előző
Scroll to Top